Svátek má: Jaromír

Regiony

Velikost textu:

Ostrava se aktivně zabývá vizuálním smogem

Ostrava se aktivně zabývá vizuálním smogem

Kultivace veřejného prostoru a zamezení šíření nevkusné a často také ilegální reklamy ve městě je cílem projektu „OSTRAVA 360° – Kvalitní venkovní reklama ze všech úhlů“.

Ilustrační foto
10. srpna 2020 - 12:00

V rámci lepší orientace v problematice reklamního smogu má od minulého roku Ostrava svůj Manuál umísťování reklamy města Ostravy, který přináší návod, jak pracovat s venkovní reklamou od fáze návrhu až po samotnou realizaci.

Manuál doplňuje Nařízení o regulaci reklamního smogu. Termín pro odstranění určité reklamy byl, vzhledem ke koronavirové pandemii, posunut a město se v tomto období věnovalo především přímé finanční podpoře podnikatelů, které nezatěžovalo náklady spojenými s obnovou reklamního označení provozoven.

Řešením vizuálního smogu se tedy nyní nejvíc zabývají městské a kulturní instituce nebo jednotlivé městské obvody. Jak může vypadat veřejný prostor vyčištěný od reklamního smogu a jak lze s reklamou pracovat jinak, ukáže projekt OSTRAVA 360° například ve dnech 10. a 11. srpna na akci Sdílko Poruba 2020.   



„Od minulého roku probíhají jednání s městskými obvody, při kterých jsme upozornili na slabá místa ve veřejném prostoru, který má daný obvod v péči a která lze definovat jako reklamní smog. Kus práce již udělali v Ostravě–Jih a také v Porubě, kde došlo k odstranění nevhodných reklamních laviček, odpadkových košů s reklamním polepem nebo bantexových plachet. Velkým posunem je úprava smluvních podmínek, díky kterým může obvod ovlivnit reklamní označení provozoven, které jsou v jejich vlastnictví a které pronajímají,“ říká náměstkyně primátora pro investice Zuzana Bajgarová.

Z kulturních institucí je již vidět proměna u Domu kultury města Ostravy, kde byla z prostoru oken v průčelí odstraněna velkoformátová plachta a z míst mezi vstupními dveřmi reklamní bannery. Z okolního prostoru zmizela jedna billboardová plocha a řada nosičů reklam mezi zastávkou a parkem Milady Horákové. K nahrazení zbylých reklamních ploch vhodnými nosiči, které budou vhodně zakomponovány do uliční třídy 28. října a nebudou zavírat pohled do parku ani na budovu, by mělo dojít v nadcházejících měsících.

(pšt, moravskoslezskenovinky.cz, zdroj: portál mmo)