Svátek má: Dana

Regiony

Velikost textu:

Výcvik řidičů hasičských cisteren Tatra v terénu v Ostravě

Výcvik řidičů hasičských cisteren Tatra v terénu v Ostravě

Společný česko-polský výcvik „jízdy za ztížených podmínek“ obsahuje celkem sedm výcviků na asfaltu a dalších deset v terénu - vše v areálu CBJ Libros.

Z výcviku
17. listopadu 2018 - 12:00

Dvanáct řidičů cisternových automobilových stříkaček CAS Tatra 30 z Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) se ve čtvrtek 15.11.2018 odvážně pustilo do tréninku jízdy ve velmi členitém terénu, a to v Centru bezpečné jízdy (CBJ) Libros v Ostravě-Přívoze v rámci společného česko-polského výcviku v dlouhodobém projektu Evropské unie „Bezpečné pohraničí“.

Společný česko-polský výcvik „jízdy za ztížených podmínek“ obsahuje celkem sedm výcviků na asfaltu a dalších deset v terénu - vše v areálu CBJ Libros. Do výcviků na asfaltu se již zapojilo několik desítek českých a polských hasičů, řidičů velkých hasičských cisteren s hmotností nad 14 tun. Tentokrát polští kolegové nedorazili.

Šlo o druhý výcvik v mnohdy krkolomných úsecích. Při prvním obdobném výcviku během letošního léta se na šikovné hasiče z Moravskoslezského kraje přišel podívat i Monsieur Dakar, tedy proslulý automobilový jezdec Karel Loprais. Ten ocenil profesionalitu všech 12 řidičů všech 6 cisteren CAS Tatra 30-S3VH. Vozidla v terénu také obstála.

Jarních sedmi výcviků v rámci projektu Bezpečné pohraničí se v CBJ obvykle zúčastnilo sedm cisteren ze všech územních odborů HZS MSK a dvě cisterny polských profesionálních, nebo dobrovolných hasičů ze Slezského vojvodství. Na každém vozidle se vystřídali vždy dva řidiči, tedy celkem 18. Čeští a polští hasiči tento druh přípravy velmi kladně hodnotili.

Hasiči vyprošťovali v Klimkovicích auto ve stromě i zraněného řidiče

Řidiči si vyzkoušeli nejrůznější způsoby jízdy a brzdění na mokrém a kluzkém povrchu, včetně průjezdem znenadání vystříknutého svislého vodního sloupce. Na jednom stanovišti přišla ke slovu pohyblivá smyková deska, u níž lze měnit sílu rázu při průjezdu vozidla, a simulovat tak nečekaný smyk, který prověří reakci každého hasiče za volantem.

Hasiči na jaře také trénovali průjezdy mezi vodními překážkami, kužely a kruhovou jízdu po kluzkém povrchu, včetně couvání, připravena byla i aquaplaningová vana. Na správnost výcviku dohlíželi pracovníci polygonu CBJ (instruktoři) i hasiči z HZS MSK.

Moravskoslezskénovinky.cz informoval por. Mgr. Petr Kůdela, tiskový mluvčí HZS Moravskoslezského kraje.

(jv,moravskoslezskenovinky.cz,foto:hzsmsk)