Svátek má: Rostislav

Komentáře

Pane řediteli, ČT informuje neobjektivně

Málokdo asi zcela věří všemu, co se objeví ve zpravodajství a publicistice ze zákona veřejnoprávní České televize.

Příliš často se zdá, že na Kavčích horách byla dotažena leninská zásada „kdo na půdě pracuje, toho půda je“. Kritici poměrně oprávněně upozorňují, že ve vysílání jsou prosazovány osobní nebo skupinové zájmy, že vysílání není vyvážené. V některých případech používají dokonce hodnocení „dezinformační kanál“ nebo „fake news“. V minulých dnech zaslal generálnímu řediteli ČT Petru Dvořákovi dopis s konkrétními kritickými připomínkami expremiér Jiří Paroubek. Vzhledem k roli, i té negativní, kterou ČT sehrává, tento dopis „veřejnoprávně“ zveřejňujeme.




Vážený pan

Petr Dvořák,

generální ředitel České televize

Na Kavčích horách

Praha 4

 

Vážený pane generální řediteli,

obracím se na Vás, tentokrát s dopisem, abych Vás upozornil na nekorektní přístup Zpravodajství ČT.

Před několika týdny jsem se v telefonickém rozhovoru s Vámi ohradil vůči lživým a skandálním výrokům standardního komentátora ČT Daniela Kroupy. S vážnou tváří tehdy tvrdil, na otázku, co spojuje účastníky údajné teplické "párty", že je toto spojení odvozeno od „mafiánského a korupčního prostředí“, které bylo obvyklé v době, kdy jsem byl předsedou vlády. Pochopitelně nedoložil toto své lživé tvrzení žádným důkazem. V letech 2005 a 2006, kdy jsem byl předsedou české vlády, Jiří Šlégr a Milan Hnilička vesele hráli hokej a já jsem je osobně ani neznal. Nevím, zda byli v té době v Rusku anebo v Kanadě, ale myšlenka o napojení na neexistující mafiánské a korupční sítě je urážlivá pro mě i pro ně.

Váš prominentní komentátor D. Kroupa si zřejmě spletl období a vlády. Jeho strana ODA, jejímž byl jeden čas místopředsedou, proslula jako nezkorumpovanější strana zastoupená v někdejších vládách V. Klause. Je skandální, že takový člověk, s touto morálně ne zrovna dokonalou integritou, se odvažuje moralizovat druhé. A ještě smutnější je, že mu to ČT umožňuje.

 Stejně tak mě překvapilo, že ihned po kontroverzním rozhodnutí Rychetského Ústavního soudu, kterým došlo ke zrušení některých částí volebního zákona pro volby do sněmovny, se v Interview ČT24 cca 25 minut na televizní obrazovce předváděl dokonce také bývalý předseda zkorumpované a mafiánstvím proslavené ODA, někdejší lžidoktor, Kalvoda. A ten ve svém vystoupení, které mu Vaše televize umožnila v podstatě v prime timu zcela bezostyšně napadal prezidenta a vládu.

Chci se Vás zeptat, vážený pane generální řediteli, jakým způsobem a kdo vybírá hosty pro televizní vystoupení v ČT24 a v ČT. Projevuje se v tom totiž naprostá jednostrannost. A jako jediná kvalifikace, v případě těchto dvou hostů a nejen jich, bývá až patologické protivládní zaujetí.

Pro úplnost dodávám, že např. já jsem nebyl Vaší redakcí požádán o nějaký větší komentář k událostem již několik let. Naopak zkrachovaní politici s morálními škraloupy typu Kroupy a Kalvody, mají u Vás vždy otevřené dveře.

Vaše televize také velmi neobjektivně informuje o průběhu tzv. „nočního mejdanu s Paroubkem“, „párty“, „oslavy“ anebo prostě „akce“ v Teplicích v hotelu Petra Bendy. V souvislosti s touto „akcí“v ČT se vždy objevuje na pozadí v záběru dvoustrana z bulvárního Blesku s nadpisem „Noční mejdan s Paroubkem“. Je to nanejvýš pobuřující, neboť žádného „mejdanu“ jsem se v Teplicích neúčastnil. Ani jsem se neúčastnil rodinné večeře Petra Bendy v teplickém hotelu. Nepiji totiž alkohol a jím velmi střídmě, dalo by se říci dietně. Na večeře a podobné trachtace mě prostě neužije.

Vlastně jediným „důkazem“ o mé účasti na „akci“ v Teplicích, byla má fotografie pořízená někde na teplickém náměstí. Nic víc a nic méně. To, že je Blesk bulvár, ví každý průměrně inteligentní Čech. To, že se podobně bulvárně chová ČT, je pro mě ovšem jisté překvapení. Ne velké, ale je.

Žádám Vás proto, aby napříště, Vaše Zpravodajství v souvislosti s referováním o „teplické kauze“ nebo o mně osobně, už tuto skandalizující dvoustranu z Blesku nepoužilo.

Kromě toho se musím ještě vyjádřit k jedné věci. Když v tomto týdnu podávalo Vaše Zpravodajství informaci o tom, že při údajné „akci“ v hotelu Petra Bendy policie nezjistila nic podezřelého, objevily se jako ilustrační záběry obrázky policejních těžkooděnců v kuklách, kteří zasahovali proti jakési kriminální akci. Předpokládám, že někdo z Vašich spolupracovníku nebo Vy sám osobně, máte zájem, aby se celá teplická „kauza“ nafukovala a vytvářel se dojem, jako by se jednalo o nějaké rozsáhlé, když ne o spiknutí, tak alespoň o kriminální činnost. Zjištění policie o tom, že nic nenasvědčovalo tomu, že se v hotelu koná nějaká „akce“, není pro mě překvapující. Rodinná večeře, jíž se účastní 6 – 8 rodinných příslušníků opravdu není nějakým „mejdanem“, který by měla rozhánět policie. Kromě toho ani bulvárním médiím se nepodařilo vydestilovat více nežli 4 – 5 jmen údajných účastníků „akce“. Předpokládám, že přišli - podobně jako já- gratulovat P. Bendovi a záhy po několika minutách také odešli.

Vážený pane řediteli, chtěl bych, aby se ČT v této věci snažila napříště o maximální objektivitu.

Pokud jde o mě a o mé zvaní či nezvaní do ČT, coby bývalého premiéra, to je jiný příběh. Chci se Vás zeptat, zda ještě probíhá, anebo ve kterých letech probíhala Vaše mediální spolupráce s firmou Bison & Rose, která úzce spolupracovala (a asi ještě stále spolupracuje) jak s bývalým předsedou vlády B. Sobotkou, tak se zkrachovalým uhlobaronem Z. Bakalou.

Věřím, že toto mé dlouhodobé ignorování ze strany ČT ke komentářům k otázkám vnitřní a zahraniční politiky již nebude napříště ovlivňováno právě působením této agentury.

Tento dopis pochopitelně předám také Radě ČT tak, aby nezapadl a byla mu věnována řádná pozornost.

S přátelským pozdravem

Ing. Jiří Paroubek